شرکت اجاره خودرو کار

رنت در تهران

مدل جدید سدان سرشناس هیوندای وارد ایران شده است.
در این مطلب به رسیدگی سوناتا هیبرید و بنزینی مدل ۲۰۱۸، همراه مقایسه‌ی خودرو با تویوتا کمری،
هوندا آکورد و محصولات هم‌رده می‌پردازیم.

با شروع واردات خودروهای خارجی در ابتدای دهه‌ی ۱۳۸۰، مدل سوناتا از هیوندای وارد ایران شد.
این محصول، یک سدان لوکس برای بازار درونی به‌حساب می‌آمد و ملت را با سطح جدیدی
از امکانات و کیفیت در یک خودروی سواری آشنا کرد. در سال‌های اخیر،
هیوندای سوناتا به‌عنوان پرفروش‌ترین سدان وارداتی بازار ایران شناخته می‌شود؛
هرچند عامه‌ مردم به دلیل میزان درآمد و محدودیت‌های قانونی،
دسترسی کاملی به مدل‌های روز جهان ندارند.

اوج چالش اقتصادی

شرکت هیوندای در سال ۱۹۴۷ و اوج چالش اقتصادی مربوط به جنگ جهانی دوم شکل گرفت؛
اما امروزه ارزش تجاری بالاتری نسبت به آئودی، نیسان و پورشه دارد.
دپارتمان خودروسازی هیوندای،
در سنه ۱۹۶۷ آغاز به کار و جنبش کرد و امروزه با جایگاه سی و نهم در فهرست مهم‌ترین برندهای دنیا،
کم و بیش ارزشی برابر با فورد آمریکا کسب کرده است؛
درحالی‌که فورد با قدمت ۱۱۵ سال،
احد از قدیمی‌ترین خودروسازان صنعتی دنیا محسوب می‌شود. با این اوصاف،
طبیعی است که در هر کلاس خودرویی، از آنگونه لوکس و نیمه لوکس،
محصولی ساخت هیوندای در بازار جهانی حضور داشته باشد.

اجاره خودرو

نسل نخست سوناتا با تکیه بر پلت‌فرم میتسوبیشی ساترن در سال ۱۹۸۵ ساخته شد.
این خودرو با دودمان سوم و هنگام واردات خودروهای بیگانه در دهه‌ی ۱۳۷۰ به شمار محدود وارد ایران شد
و در مملکت سازنده، بین سال‌های ۱۹۹۳ الی ۱۹۹۸، فرآوری و فروخته می‌شد.
با شروع جهانی شدن صنعت کره و به ویژه خودروسازی این کشور،
دودمان پنجم سوناتا
در سال ۲۰۰۴ پا به بازارهای جهانی گذاشت.
این مدل، موفقیتی غیر قابل باور برای هیوندای بود
و برخلاف پلت‌فرم مشترک با اوپتیما، ما فوق اخ خویش نما شد. سوناتا نسل پنجم
که با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری در ایران نیز حضور داشت، لغایت سال ۲۰۰۹ در
کارخانه‌های هیوندای کره، آمریکا، چین، هندوستان، ترکیه،
مصر، تایلند و سودان تولید شد.

اجاره خودرو

اجاره خودرو بدون راننده

نسل ششم ماشین سوناتا

سوناتا در بازار جهانی با نسل ششم و تولید بین سال‌های ۲۰۱۰ لغایت ۲۰۱۴ تثبیت شد.
این اتومبیل در ایران با کد YF شناخته می‌شود و دارای
پلت‌فرم مشترک با کیا اوپتیما و هیوندای i40 است.
امروزه سوناتا در بازار جهانی با نسل هفتم شناخته می‌شود که
سنه ۲۰۱۵ شناسایی شد و در ایران، LF نام دارد.
این محصول با فیس‌لیفت تمام‌عیار برای مدل ۲۰۱۸ مقابل شد و از دید بسیاری از مردم،
به اندازه‌ی یک دودمان جدید تغییر کرد.
خبر خوب این است که سوناتا LF با چهره‌ی ۲۰۱۸،
به اتفاق پیشرانه‌ی هیبرید و پلاگین هیبرید وارد ایران می‌شود.
همانند سال‌های گذشته، قیمت خودروهای کره‌ای
برای عامه‌ی ملت ایران فراتر از چشمداشت و غیر قابل خرید است؛
ولی نسخه‌های مدرن با موتور برقی،
برای تفریق آلودگی پیرامون و مدیریت مصرف بنزین، مفید خواهند بود.

طراحی ظاهری و بدنه

مدل جدید اجاره ماشین هیوندای به لطف چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی مدرن، کاملا متحول شده است.
محصول ۲۰۱۸، اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر به نظر می‌رسد؛
ضمن اینکه شباهتی به رقبا ندارد و با شخصیتی مستقل ارائه می‌شود.
در نمای روبرو، لبه‌ی چراغ‌های اصلی کاملا منطبق بر راستای کاپوت طراحی شده است
لغایت همراه با حالت قطره‌ای و یک‌پارچه،
انسجام و هماهنگی چشم‌نواز در ابزارها هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ را نشان دهد.
با این هدف، حاشیه‌ی چراغ و کاپوت با نوار باریکی از فلز براق
نقره‌ای به اتفاق شده است که الی فریم پنجره‌ها پیوستگی دارد. ُ
درون کاسه چراغ، ۲ هالوژن دیده می‌شود که روشنایی بالا و زیر را تأمین می‌کنند؛
ولی با نوار پیچیده‌ای از LED نور روز و چراغ راهنمای نارنجی در گوشه،
شلوغ و چشم‌گیر به نظر می‌رسد. علاوه بر خطوط روی کاپوت،
جلوپنجره‌ی جدید هم نسبت به سوناتا LF مدل ۲۰۱۷، زوایای تیزتری دارد و یک شش‌ضلعی برپایی می‌دهد
که نقش زیادی در اسپرت و انتقام‌جو پرتو دادن منش اتومبیل خواهد داشت.

تفاوت سوناتای جدید

شاید حجم‌دهی سپر، مهم‌ترین تفاوت مدل جدید سوناتا با نسخه‌ی پیش باشد.
جایگاه مه‌شکن‌ها در هر دو سو به انگیزه جاسازی پسندیده و طرح زاویه‌دار،
حالتی خشن و آرواره‌مانند تداعی می‌کنند که تشنه‌ی سرعت به عقیده می‌رسد.
در این دسته از LED استفاده شده است که ما
فوق مه‌شکن‌های دایره‌ای در سدان‌های ارزان‌قیمت دیده می‌شود.
به‌زحمت می‌توان قطعه‌ای پلاستیکی در نمای روبروی سوناتا ۲۰۱۸ یافت و
تقریبا تمام سپر الی پایین، فلزی است.

کرایه ماشین لوکس

اجاره خودرو در تهران حتی با منظور زیباسازی بیشتر، نوار باریکی از فلز نقره‌ای رنگ در
پیرامون جلوپنجره و حاشیه‌ی ذیل سپر بهره‌گیری شده است که نشان
از وسواس و دقت سازنده در ارائه‌ی محصولی جذاب و چشم‌گیر دارد.
از نمای جانبی، کمی از ویژگی‌های لوکس سوناتا کاسته و به جلوه‌ی اسپرت خودرو افزوده شده است.
سقف کشیده لغایت عقب، عملا درپوش صندوق را زیاد کوتاه پرتو می‌دهد و حالتی همانند
به خودروهای فست بک (نظیر محصولات اسپرت آئودی) فراهم می‌کند.
البته نباید فراموش کرد که کاپوت عقب سوناتا با شیشه‌ی پشت،
بالا نمی‌رود و مثل یک سدان معمولی،
عملکرد مستقل دارد. طرح رینگ‌های سوناتا در مدل‌های استاندارد،
لیمیتد، اسپرت و هیبرید متفاوت است
و سایزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچ خواهد داشت.

نسحه های مختلف

همگی نسخه‌ها، دارای فریم فلزی در پنجره‌ها و پایین رکاب،
به اتفاق آینه بغل سیاه‌رنگ مجهز به چراغ راهنما هستند.
از نکات مهم در طراحی نمای جانبی،
می‌توان به خطوط حجم‌دهنده اشاره کرد که چندان پرشمار نیستند و
صرفا با ۲ خط از انتهای چراغ عقب الی گلگیر جلو و ذیل رکاب ارائه می‌شوند.
پشت اتومبیل نسبتا ساده است و البته همانندگی زیادی به کیا اوپتیما دارد.
نسخه‌ی ۲.۴ لیتری از سوناتا، حائز اگزوز دوگانه نیست و
با یک خروجی تزئین‌شده با فلز براق فرآوری می‌شود؛
ولی مدل اسپرت حائز ۲ خروجی اگزوز است.
مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در طراحی نمای پشت،
حجم‌دهی سپر و کاپوت عقب است که همراه با لبه‌ای مانند به اسپویلر در انتهای درپوش صندوق،
کاملا اسپرت و جوان‌پسند به نظر می‌رسد. لوگوی سازنده و نام مدل (SONATA)
در مرکز و منسجم با تقارن ابزارها گوناگون دیده می‌شوند.
چراغ‌های قرمز هشداردهنده هم جایگاه خلاقانه و زیاد خوبی در طرفین سپر دارند.
از ابتکارات جالب در طراحی سوناتا، باید به دکمه‌ی فشاری بازکننده‌ی
صندوق اشاره کرد که داخل لوگوی سازنده، پنهان شده است.

رنت ماشین بدون راننده در تهران

در مجموع نمی‌توان ایراد خاصی به نمای ظاهری اجاره ماشین بدون راننده سوناتا ۲۰۱۸ گرفت.
این خودرو، فراتر از یک فیس‌لیفت به نظر می‌رسد و در خیابان،
به‌عنوان محصولی امروزین و تازه‌ساز، جلب توجه می‌کند. سدان هیوندای،
بر بنیاد تبلیغات این برند، برای چشم وهمچشمی با تویوتا کمری ساخته شده و
این محصول اصیل و بسیار پرفروش را منظور قرار دیتا است.
ظاهر نسل جدید کمری هم اسپرت‌تر از ماضی به نظر می‌رسد؛
ولی می‌توان ادعا کرد که فارغ از شهرت برندها،
علاقه‌مندان سخیف طراحی تهاجمی و اسپرت،
جذب سوناتا ۲۰۱۸ شوند. ابعاد این سدان کره‌ای، دربرگیرنده درازا ۴۸۵۵ میلی‌متر،
پهنا ۱۸۶۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۷۵ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۲۸۰۵ میلی‌متر است.

فضای داخلی و کابین

ورود به سوناتا ۲۰۱۸، حسی متفاوت با مدل‌های قبلی این اتومبیل در بیننده ایجاد نمی‌کند.
از سویی دیگر، انبوه کلیدها و نمایشگرهای میانی داشبورد،
کمی گیج‌کننده و باستانی به عقیده می‌رسد.
حتی روی پروانه هم چنین وضعیتی وجود دارد و دارای کلیدهای پرشماری است.
داشبورد و تودری‌ها‌ی سوناتا، حائز ادواتی همانند به چوب است که البته پلاستیک هستند؛
ولی ترکیب نکوداشتن با دیگر اجزا ایجاد می‌کنند.
بسیاری از کلیدهای فشاری و گردان مربوط به کنترل
امکانات رفاهی از فلز و مواد مرغوب ساخته شده‌اند.
ماده‌ی اصلی تشکیل‌دهنده‌ی داشبورد، پلاستیک است؛
ولی کیفیت قابل قبولی دارد و کمی نرم عمل می‌کند.

متریال خودرو

این متریال تو درها و ستون‌ها نیز دیده می‌شود. در قسمت دسته‌دنده،
پلاستیک پیانویی و شفاف بهره‌گیری شده است.
نمایشگر لمسی ۵ یا ۸ اینچ با قاب فلزی، در تمامی مدل‌ها مقاوم است.
پیرامون این قسمت، کلید فیزیکی وجود ندارد و همراه با کمی فرورفتگی ارائه می‌شود.
از نکات عجیب در طراحی فضای درونی سوناتا ۲۰۱۸، نامتقارن بودن مجرای خروجی تهویه دلنشین
دلپذیر در هر دو سو نمایشگر، برخلاف حالت متقارن مدل ۲۰۱۷ است
که الی حدودی ناخوشایند به عقیده می‌رسد.
کلیدهای مربوط به مهار ناوبری، سیستم سرگرمی‌ها، تغییر صدا و رادیو،
کمی پایین‌تر پیمان دارند. مانند این قسمت، نمایشگر و دکمه‌های تهویه مطبوع،
به اتفاق آپشن‌های سرمایش و گرمایش در نزدیکی تقسیم دنده هستند که مجموعا،
دسترسی نکوداشتن برای راننده فراهم می‌کنند.

رنت ماشین

پشت فرمان، کلیدهای پرتعدادی برای مدیریت سیستم سرگرمی، تماس تلفنی و کروز کنترل هستی دارد.
طرح فرمان، در همه‌ی مدل‌ها استخوانی است و با ترکیب جذابی از فلز نقره‌ای رنگ در زیر و پوشش
چرم مزین به خط دوخت ارائه می‌شود.
مدل‌های آپشنال و نسخه‌ی اسپرت (با پیشرانه‌ی توربوشارژ) حائز اجازه D شکل (قسمت مسطح در پایین) هستند.
پنل روبروی راننده، حائز نمایشگر TFT سایز ۴.۲ اینچ با کامپیوتر سفری است؛
ضمن اینکه عقربه‌های سنتی سرعت‌سنج و دورموتور،
کمی متفاوت با مدل ۲۰۱۷ هستند لغایت میزان سوخت باقی‌مانده در باک و درجه گرما پیشرانه
را درون خویش داشته باشند. در مجموع، پنل پشت اجازه سوناتا ۲۰۱۸،
نسبتا ساده است و با فریم پلاستیک، ما فوق چشمداشت
راننده‌ی یک سدان خانوادگی در این مشقت قیمت نخواهد بود.